Під гаслом «Наповни банк крові — наповнюйся культурою!» у Львові відбулась акція «Наповнення»: заклади культури Львова пропонували відвідування вистав, виставок, концертів і екскурсій у подяку за донорство крові для військових та цивільних. За два тижні флаєри-квитки на культурні події отримало понад 270 осіб!

«Наповнення» є ініціативою Інституту стратегії культури, що втілюється спільно зі Львівською міською радою, Першим медичним об’єднанням Львова та міськими інституціями культури. Ця акція є відповіддю культурної спільноти Львова на непрості виклики часу і має на меті звернути увагу громадськості на нестачу запасів у Банку крові та мотивувати донувати кров для військових.

«В інформаційному просторі ми нерідко бачимо повідомлення про потребу здачі крові. Звичайно, зараз постійно актуальним є такий запит для військових. Водночас крові потребують і цивільні пацієнти. Тому ми у спільноті культури подумали, що нині, коли наші ресурси, волонтерські чи грошові, можуть бути певною мірою вичерпані, є речі, що доступні для втілення чи не кожному і кожній. Серед таких – і донування крові. Можна подумати, що це не щось надзвичайне, але з іншого боку, це є спосіб допомогти комусь із тих, хто потребує, а для донора – долучитися до спільної справи, до підтримки іншого. А ми з колегами з різних інституцій подумали, що можемо дякувати людям за їхній внесок, запросивши на наші події в межах «Наповнення», — розповідає Юлія Хомчин, ідейниця акції і директорка Інституту стратегії культури.

Серед закладів культури, які запропонували донорам завітати на їхні події: театри «І люди, і ляльки» та «Слово і голос», театр Лесі Українки, театр імені Леся Курбаса, Палац Гната Хоткевича, Jam Factory Art Center, Перший театр, Львівський театр ляльок; Львівський органний зал і музичний майданчик Нижній зал; музеї «Територія терору», Музей Соломії Крушельницької, Музей Станіслава Людкевича, Дім Франка, Музей народної архітектури і побуту, а також «Я Галерея» у Львові, засновнику якої Павлу Гудімову й належить ідея назви проєкту. 

«Після озвучення ідеї акції мені на думку швидко спав варіант назви для неї. Наповнення має подвійне значення: з одного боку, йдеться про наповнення банку донорської крові і, з іншого боку, це метафора духовного наповнення. Чудовий бонус вдячності від культурних інституцій для донорів», — поділився Павло.

Тож донор(ка) мав з чого вибирати: це й різні формати — вистава, виставка, концерт, у деяких інституціях також підготували подарункові видання та готові провести екскурсію. Важливо також, що чи не всі квитки є на двох, а то й на більшу кількість осіб (як, скажімо, квитки на дитячі вистави у Театр ляльок).

«Незважаючи на всі жахіття війни, ми демонструємо справжні дива — дива єдності, хоробрості, незламності. Наші захисники дивують увесь світ своїм завзяттям та бойовою майстерністю, а ми — гідно віддячуємо їм своєю підтримкою. Щодня до лікарень прибувають нові поранені бійці, і їм ми теж можемо допомогти врятувати життя, здавши кров. Потреба в донорській крові лишатиметься стабільно високою аж до перемоги. В цей же час донорської крові потребують також цивільні, що постраждали від воєнних дій. Не скасувала війна і планові ургентні операції, онкологічні захворювання, ускладнені пологи. В Україні завжди існував дефіцит донорської крові, а зараз ця проблема стала особливо гострою», — говорить Юліан Голик, директор ВП «Лікарня Св. Пантелеймона». 

На старті акції, а це 21 лютого представники й представниці установ-партнерів акції задонували кров, аби й самими бути добрим прикладом для містян.  

Аби долучитися до акції «НАПОВНЕННЯ», потрібно було:

  • Підготуватися до донації крові. Уважно прочитати абсолютні й тимчасові протипоказання до донорства крові та переконатися, що Вам можна здавати кров. За декілька днів перед донацією важливо дотримуватись певних правил харчування. Усі деталі тут: https://www.donor.ua/pages/category/1.
  • Завітати у Міський банк крові Першого медичного об’єднання Львова на вулиці  Миколайчука, 9. Для кровоздачі донору потрібно мати з собою паспорт та ідентифікаційний код (якщо ID-картка, то довідку про місце реєстрації). Забір крові відбувається за попереднім записом. Телефонувати: 0800 333 003
  • Після донації волонтери на локації вручали донору флаєр «НАПОВНЕННЯ», і донор зміг  обрати із переліку заклад культури та подію, які хотів відвідати. Одна донація — один флаєр. Залежно від події флаєр міг передбачати відвідування більше, ніж для однієї особи. На флаєрі було вказано обрану дату і подію й надалі це — вхідний квиток на захід.
  • При відвідуванні обраної події обов’язково слід було пред’явити флаєр «НАПОВНЕННЯ».

Акція тривала два тижні, з 21 лютого по 7 березня. 

Поділитися