Мистецтво і модернізм: чи можливий діалог?

Кілька слів про модернізмПротягом міжвоєнного періоду, який відповідає 1920-м і 1930-ми рокам, у різних європейських (і не лише європейських, якщо зважити на досвід країн Південної Америки) країнах приватні та державні забудовники активно зверталися до архітектурного стилю, який згодом історики та теоретики назвуть «модернізмом». Цей стиль був особливим у його функціональному етосі, а саме коріння модернізму […]

Read more
УКФ 2022: аналіз реєстрів

Інститут стратегії культури проаналізував реєстри отриманих заявок до Українського культурного фонду. У центрі уваги — заявки, в яких місцем реалізації проєктів вказано Львів та/або Львівську область. Отже, яким є розподіл заявок за програмами та секторами, хто є найактивнішими подавачами ідей?   У підсумках ІСК — дані, актуальні на 6 лютого 2022 року, до публікації результатів технічного […]

Read more
Огляд бюджету Львова на культуру у 2022 році

У п’ятницю, 31 грудня, на сесії Львівської міської ради було прийнято бюджет розвитку на 2022 рік. ІСК підготував стислий огляд основних видатків на культуру у 2022-му. Структурно міський кошторис має дві складові: загальний фонд та бюджет розвитку. Загальний фонд забезпечує розподіл видатків на поточні потреби, виконання основних функцій і завдань на рівні міста. Видатки бюджету […]

Read more
Jazz Bez ХХІ-й, день перший. Усе почалося з…

Jazz Bez ХХІ-й, день перший. Усе почалося з… — Усе почалося з розмови двох людей, все почалося з ідеї, все почалося зі слова «без». 2001 рік, Порохова вежа у Львові приймала свій концерт, а Інститут культури у Перемишлі — свій, і тоді ще не казали «Перший Jazz Bez», а говорили просто — фестиваль «Jazz bez […]

Read more
Культурна Мапа Львова: від зв’язків віртуальних до реальних

Культурна Мапа Львова: від зв’язків віртуальних до реальних 3 листопада Інститут стратегії культури презентував Культурну мапу Львова. А ми пропонуємо текстовий варіант розмови, що відбулася напередодні, 29 жовтня 2021 року, на радіо «Перше» у програмі «Інший погляд з Ольгою Телипською». Культурна Мапа Львова є результатом проєкту «Інституційний ландшафт культури на прикладі Львівської міської територіальної громади», […]

Read more
Конгрес культури: під завісу. Розмова з кураторками

Під завісу.Що дав нам цьогорічний Конгрес культури? З чим ми/ви пішли з нього? Чого чекати від культури майбутнього? Підсумовуємо «Сцену майбутнього» разом з кураторками Марією Кравченко (Мала сцена), Зоряною Рибчинською (Катастрофи), Оксаною Дащаківською (Спів-життя) та Оксаною Форостиною (Театрократія). Розмови з державою«Як пережити ці зміни, які на нас очікують: чи ми покладаємось більше на державу, чи […]

Read more
Конгрес культури: день третій. Театрократія

День третій. У владі театру. Визначаючи, що саме означає слово «театрократія», варто згадати що це: а) влада театру; б) театральність влади; в) намагання впорядкувати життя згідно з правилами сцени та драматургії; г) влада глядачів театру над дійством, що розгортається перед ними. Останній день Конгресу Культури — 16 жовтня — був присвячений саме Театрократії у кожному […]

Read more
Конгрес культури: день другий. Спів-життя

Екватор Конгресу культури — другий день — відбувся під назвою «Спів-життя». Із визнанням проблеми треба якось починати її вирішувати, тож після поліфонії першого дня, що зводилась приблизно до: «так, нас супроводжують катастрофи і ми не впевнені, що вони нас чогось вчать», Конгрес культури перейшов до логічного кроку: як нам будувати у них спів-життя? Доречно згадати […]

Read more
Конгрес культури: день перший. Катастрофи

Тема цьогорічного Конгресу культури — «Сцена майбутнього» — народилась великою мірою через виклики цих двох років, що минули з часів Конгресу попереднього. Пандемія COVID-19 змінила наші звичні маршрути, спосіб життя та (при)зупинила культуру по всьому світу; українські культурні (і не лише) інституції стикнулись зі скороченням фінансування; кліматична криза перестала бути темою для розмов лише науковців, […]

Read more
Інтерв'ю із NUEPIKO — учасниками міжнародної резиденції MoFu

Як тіло може взаємодіяти з архітектурою, а танець — допомогти проявитися їй по-новому, що означає «наздогнати» модернізм і чим Львів нагадує Каунас? В ході міжнародної резиденції MoFu у Львові, учасники проєкту — танцювальний колектив NUEPIKO у складі Маріуса Пініґіса, Адріана Карло Біб’яно та Андріуса Стакеле — поспілкувались із спеціалісткою із історії танцю та теорії перформативного […]

Read more