Site icon Інститут Стратегії Культури

Акція «Наповнення»: наповни банк крові — наповнюйся культурою!

Під гаслом «Наповни банк крові — наповнюйся культурою!» у Під гаслом «Наповни банк крові — наповнюйся культурою!» у Львові відбулась акція «Наповнення»: заклади культури Львова пропонували відвідування вистав, виставок, концертів і екскурсій у подяку за донорство крові для військових та цивільних. За два тижні флаєри-квитки на культурні події отримало понад 270 осіб!

«Наповнення» є ініціативою Інституту стратегії культури, що втілюється спільно зі Львівською міською радою, Першим медичним об’єднанням Львова та міськими інституціями культури. Ця акція є відповіддю культурної спільноти Львова на непрості виклики часу і має на меті звернути увагу громадськості на нестачу запасів у Банку крові та мотивувати донувати кров для військових.

За два тижні акції «Наповнення» флаєри-квитки на концерти, виставки, вистави, екскурсії отримало понад 270 осіб! Якщо зважити, що чи не кожен квиток був на дві особи (а деякі, сімейні, — на більшу кількість людей), то відвідати львівські театри, музеї, виставкові та концертні майданчики змогло (і ще зможе, бо деякі події попереду) кілька сотень людей! Та найважливішим підсумком є задонована кров, що означає: чиєсь життя може бути врятоване, чиєсь життя врятоване! Це і цивільні пацієнт(к)и, і наші поранені захисники та захисниці.

Під час «Наповнення» здавати кров приходили різні люди: і досвідчені донори, і «першачки» у цій справі; й поодинці, й цілими групами; і львів’ян(к)и, і представники інших міст (наприклад, Харкова); і цивільні, й військовослужбовці; і ті, хто знали про акцію, і ті, хто вперше почули про неї у пункті кровоздачі та були приємно здивовані). Колективно до донації долучились, наприклад, представники Дому Франка та Першого театру, рятувальної служби та Теруправління ДБР у Львові.

Ідея актуалізувати тему донації крові й заохотити до цього належить директорці ІСК Юлії Хомчин. Цю ініціативу Інституту вдалося втілити спільно зі Львівська міська радаПерше медичне об’єднання Львова та міськими установами культури. Серед інституцій, що взяли участь в акції, надавши свої квитки для донорів(ок): Театр Лесі УкраїнкиТеатр Леся КурбасаТеатр «І люди, і ляльки», «Слово і голос»Перший театрЛьвівський театр ляльок; музеї «Територія Терору», Музично-меморіальний музей Соломії Крушельницької у Львові та Меморіальний музей Станіслава ЛюдкевичаДім ФранкаМузей народної архітектури та побуту у Львові імені Климентія Шептицького, а також Ya Gallery LvivJam Factory Art Center і Палац Гната Хоткевича, концертні майданчики Нижній Зал в Театрі Ляльок та Львівський органний зал.

Акція стала способом культурної спільноти Львова подякувати тим, хто здає кров, та сприяти розвитку культури донації в місті та країні. Реалізувати акцію допомагали волонтери Ukrainian Centre for Volunteering і максимально привітна атмосфера у Міському банку крові (на Миколайчука 9), де завжди чекають донорів(ок), адже запас крові — це гарантія того, що за потреби пацієнт вчасно отримає необхідну і часто критично важливу допомогу.

«В інформаційному просторі ми нерідко бачимо повідомлення про потребу здачі крові. Звичайно, зараз постійно актуальним є такий запит для військових. Водночас крові потребують і цивільні пацієнти. Тому ми у спільноті культури подумали, що нині, коли наші ресурси, волонтерські чи грошові, можуть бути певною мірою вичерпані, є речі, що доступні для втілення чи не кожному і кожній. Серед таких – і донування крові. Можна подумати, що це не щось надзвичайне, але з іншого боку, це є спосіб допомогти комусь із тих, хто потребує, а для донора – долучитися до спільної справи, до підтримки іншого. А ми з колегами з різних інституцій подумали, що можемо дякувати людям за їхній внесок, запросивши на наші події в межах «Наповнення», — розповідає Юлія Хомчин, ідейниця акції і директорка Інституту стратегії культури.

Серед закладів культури, які запропонували донорам завітати на їхні події: театри «І люди, і ляльки» та «Слово і голос», театр Лесі Українки, театр імені Леся Курбаса, Палац Гната Хоткевича, Jam Factory Art Center, Перший театр, Львівський театр ляльок; Львівський органний зал і музичний майданчик Нижній зал; музеї «Територія терору», Музей Соломії Крушельницької, Музей Станіслава Людкевича, Дім Франка, Музей народної архітектури і побуту, а також «Я Галерея» у Львові, засновнику якої Павлу Гудімову й належить ідея назви проєкту. 

«Після озвучення ідеї акції мені  на думку швидко спав варіант назви для неї. Наповнення має подвійне значення: з одного боку, йдеться про наповнення банку донорської крові і, з іншого боку, це метафора духовного наповнення. Чудовий бонус вдячності від культурних інституцій для донорів», — поділився Павло.

Тож донор(ка) мав з чого вибирати: це й різні формати — вистава, виставка, концерт, у деяких інституціях також підготували подарункові видання та готові провести екскурсію. Важливо також, що чи не всі квитки є на двох, а то й на більшу кількість осіб (як, скажімо, квитки на дитячі вистави у Театр ляльок).

«Незважаючи на всі жахіття війни, ми демонструємо справжні дива — дива єдності, хоробрості, незламності. Наші захисники дивують увесь світ своїм завзяттям та бойовою майстерністю, а ми — гідно віддячуємо їм своєю підтримкою. Щодня до лікарень прибувають нові поранені бійці, і їм ми теж можемо допомогти врятувати життя, здавши кров. Потреба в донорській крові лишатиметься стабільно високою аж до перемоги. В цей же час донорської крові потребують також цивільні, що постраждали від воєнних дій. Не скасувала війна і планові ургентні операції, онкологічні захворювання, ускладнені пологи. В Україні завжди існував дефіцит донорської крові, а зараз ця проблема стала особливо гострою», — розповів Юліан Голик, директор ВП «Лікарня Св. Пантелеймона». 

На старті акції, а це 21 лютого представники й представниці установ-партнерів акції також задонують кров, аби й самими бути добрим прикладом для містян.  

Аби долучитися до акції «НАПОВНЕННЯ», потрібно було:

Акція тривала два тижні, з 21 лютого по 7 березня. 

Поділитися