Site icon Інститут Стратегії Культури

«Наповнення 2025»: у Львові втретє відбулася акція з розвитку культури донорства

Упродовж місяця — з 10 квітня до 10 травня — донор(к)и крові на знак вдячності від культурних установ міста й області могли отримати запрошення на їхні події. Порівняно з минулим роком цьогоріч в Міському центрі крові й Обласному центрі служби крові було поширено більше флаєрів (запрошень, квитків) — близько 2500, долучилися нові заклади культури — загалом понад 40, водночас в ініціативи з’явилися амбасадори!

Акція «Наповнення» втретє стала нагодою для культурної спільноти подякувати донорам чи заохотити когось здати кров, адже це можливість допомогти тим, хто потребує — військовим або пацієнтам, котрі борються з важкими недугами. У межах ініціативи кожен донор Обласного й Міського центрів крові міг обрати та відвідати якусь культурну подію: виставку, концерт, виставу. Важливо, що для театрів чи органного залу один флаєр «Наповнення» передбачав запрошення на двох, тобто для донора та ще однієї особи. Як поділився дехто з учасників акції, можливість безплатно відвідати культурний заклад стала для них приємністю.

А вибір був чималий: мапа інституцій, які взяли участь у «Наповненні 2025», склала понад 40 музеїв, театрів, галерей, музичних установ, заповідників. Цьогоріч додалося вісім нових закладів, зокрема й приватні виставкові центри, а деякі, як-от інтерактивний музей «Таємна аптека», зголосилися вже у процесі акції!

Фото Марії Масюк.

Однією з найпопулярніших інституцій був Театр Лесі Українки, що надав 179 квитків на такі вистави, як «Мій друг, чорний ельф», «Леся. Їсторія», «Плейлист подорожнього», «Дочки», «Жага», «Клуб “Зневіра”» й ін. Ольга Пужаковська, директорка-художня керівниця Театру Лесі Українки каже:

«Зараз ми багато робимо для нашої спільної перемоги: ділимося грошима, тобто донатимо, і чимось дуже своїм, тілесним, як кров. Донорство крові — важлива складова нашої культури, культури щедрості, як я це називаю. Думаю, українцям і українкам загалом притаманно ділитися: нас із дитинства вчать ділитися цукеркою, потім ми розповідаємо іншим про свої ідеї, щоб їх втілити. Це також і важлива риса громадянського суспільства, активного, ціннісного. Рада, що в нашій країні багато людей стають донорами, що в нас є такі ініціативи, як «Наповнення», і Театр Лесі Українки до них долучається. Припускаю, серед тих, хто здає кров, є і наша потенційна цільова аудиторія, адже ми як сучасний театр, котрий працює з різними соціальними темами, переконані, що в портреті нашого глядача є й готовність бути донором, тобто допомагати іншому».

У переліку установ-учасниць «Наповнення 2025»: Музей народної архітектури та побуту у Львові імені Климентія Шептицького, Дім Франка, Львівський історичний музей, Національний музей у Львові імені Андрея Шептицького, Державний природознавчий музей, Львівський музей історії релігії, Державний меморіальний музей Михайла Грушевського у Львові, Музично-меморіальний музей Соломії Крушельницької у Львові, Меморіальний музей Станіслава Людкевича, Львівський палац мистецтв, Львівська національна галерея мистецтв імені Бориса Возницького, Музей Патика, Львівський Фотомузей, Інтерактивний музей D.S. Таємна Аптека, Територія Терору, Zenyk Art Gallery, Shum Art Gallery, «Я Галерея» та «Я Галерея Пентхаус», Jam Factory Art Center, Центр інтелектуального мистецтва Меркурій, Національний театр опери та балету імені Соломії Крушельницької, Національний театр імені Марії Заньковецької, Театр Леся Курбаса, Театр Лесі Українки, Перший театр, Львівський театр ляльок, театр «І люди, і ляльки», Львівський академічний театр «Воскресіння», Театральний центр «Слово і голос», Львівська національна філармонія імені Мирослава Скорика, Львівський органний зал, Нижній Зал у Театрі Ляльок, Палац Гната Хоткевича, Центр Довженка у Львові, Львівський кіноцентр «Горіховий», а поза Львовом — Історико-краєзнавчий музей у Винниках, Історико-етнографічний музей «Бойківщина» у Самборі, заповідники «Тустань» (Урич) та «Нагуєвичі» (Нагуєвичі), Дрогобицька солеварня, Музей «Дрогобиччина» та Музично-драматичний Театр імені Юрія Дрогобича (Дрогобич).

«Слоган акції  “Наповнення” “Здавай кров — наповнюйся культурою” набуває все більшої впізнаваності. Цьогоріч ми долучили до нашої ініціативи амбасадорів. Це зокрема ветерани та військові Сил оборони України. Тож хочемо подякувати Андрію Жолобу, Василю Галамаю, Тарасу Целюху, Валентину Сергійчуку за підтримку та популяризацію культури донорства крові», — зазначає координаторка «Наповнення 2025» Анастасія Нечипоренко (Інститут стратегії культури).

Ідея акції «Наповнення» належить Інституту стратегії культури. Її започатковано 2023 року для розвитку й підтримки культури донорства крові та популяризації серед містян культурних установ, проєктів та дозвілля.

Фото Марії Масюк.

Марафон донорства Інститут стратегії культури втілив спільно зі Львівською міською радою, Львівською обласною військовою адміністрацією, Львівським обласним центром служби крові та його Опікунською радою, Міським центром крові (Перше медичне об’єднання Львова), культурними установами міста й області.

Поділитися